Chestionarul Inteligenței Emoționale (INEM)
Care îi este profilul inteligenței emoționale?
Care îi este profilul inteligenței emoționale?
Chestionarul INEM (Inteligență Emoțională) permite evaluarea inteligenței emoționale, adică ”a capacității unei persoane de a recunoaște şi diferenția propriile trăiri, de a le gestiona şi de a le folosi eficient în modul de gândire şi acțiune” (Salovey şi Mayer, 1990),
Stein şi Book (2003) afirmă ci inteligența cognitivă (IQ) poate prezice intre 1 și 20 % succesul la locul de munca in timp ce inteligența emoțională (EQ) este direct responsabilă de reușită în proporție de 27-45%. Spre deosebire de IQ, competențele bazate pe inteligența emoțională (EQ) sunt învățate prin educație şi exerciții iar arta de a conduce este considerată o formă sui-generis a inteligenței emoționale, fiind puternic corelată cu leadership-ul transformațional.(Hatch şi H. Gardner, 1989).
În cadrul Chestionarului INEM, inteligența emoțională este evaluată cu ajutorul a 4 factori, fiecare dintre aceștia fiind focalizat pe evaluarea uneia dintre cele 4 fațete ale inteligenței emoționale:
1. Înțelegerea emoțiilor personale;
2. Înțelegerea emoțiilor celorlalți;
3. Reglarea propriilor emoții;
4. Reglarea emoțiilor celorlalți;
5. Dezirabilitate socială (scală de control).
Scoruri mari la factorul global inteligenţă emoțională (suma a primilor patru factori a scalei INEM) semnifică faptul că persoana evaluată are capacitatea de recunoaște și folosi cu eficienţă emoțiile sale sau ale celorlalți, atât în plan social cât şi în cel profesional, în scopul atingerii unor obiective personale sau organizaționale, realizând o mai bună performanţă generală, comparativ cu celelalte persoane.
Dacă scorurile la ultima scală – dezirabilitate socială – sunt mari, este posibil că persoana evaluată să aibă tendința de a exagera în încercarea de a se prezenta într-o lumină cât mai favorabilă, având doar impresia subiectivă despre sine că are capacitatea de a identifica și utiliza cu abilitate emoțiile în relațiile interpersonale. În acest caz nu puteam afirma cu certitudine că persoana respectivă este inteligentă emoțional.
Evaluarea și cunoaștere inteligenței emoționale are multiple consecințe și beneficii, atât în cadrul activităților de recrutare și selecție, cât și în cele de constituire și optimizare a muncii în echipă sau în cele de consiliere personală sau profesională.
Timp mediu de completare a chestionarului on-line: 10 de minute (între 7 și 14 minute).
Stein şi Book (2003) afirmă ci inteligența cognitivă (IQ) poate prezice intre 1 și 20 % succesul la locul de munca in timp ce inteligența emoțională (EQ) este direct responsabilă de reușită în proporție de 27-45%. Spre deosebire de IQ, competențele bazate pe inteligența emoțională (EQ) sunt învățate prin educație şi exerciții iar arta de a conduce este considerată o formă sui-generis a inteligenței emoționale, fiind puternic corelată cu leadership-ul transformațional.(Hatch şi H. Gardner, 1989).
În cadrul Chestionarului INEM, inteligența emoțională este evaluată cu ajutorul a 4 factori, fiecare dintre aceștia fiind focalizat pe evaluarea uneia dintre cele 4 fațete ale inteligenței emoționale:
1. Înțelegerea emoțiilor personale;
2. Înțelegerea emoțiilor celorlalți;
3. Reglarea propriilor emoții;
4. Reglarea emoțiilor celorlalți;
5. Dezirabilitate socială (scală de control).
Scoruri mari la factorul global inteligenţă emoțională (suma a primilor patru factori a scalei INEM) semnifică faptul că persoana evaluată are capacitatea de recunoaște și folosi cu eficienţă emoțiile sale sau ale celorlalți, atât în plan social cât şi în cel profesional, în scopul atingerii unor obiective personale sau organizaționale, realizând o mai bună performanţă generală, comparativ cu celelalte persoane.
Dacă scorurile la ultima scală – dezirabilitate socială – sunt mari, este posibil că persoana evaluată să aibă tendința de a exagera în încercarea de a se prezenta într-o lumină cât mai favorabilă, având doar impresia subiectivă despre sine că are capacitatea de a identifica și utiliza cu abilitate emoțiile în relațiile interpersonale. În acest caz nu puteam afirma cu certitudine că persoana respectivă este inteligentă emoțional.
Evaluarea și cunoaștere inteligenței emoționale are multiple consecințe și beneficii, atât în cadrul activităților de recrutare și selecție, cât și în cele de constituire și optimizare a muncii în echipă sau în cele de consiliere personală sau profesională.
Timp mediu de completare a chestionarului on-line: 10 de minute (între 7 și 14 minute).